December 02, 2015

I just called...

Minä ja puhelin emme aina ole se kaikkein paras yhdistelmä. Mies usein huokaa, että minulle on ihan turha soittaa, kun en kuitenkaan vastaa. Ja niinpä se kyllä onkin, puhelimeni on äänettömällä enkä siis todellakaan huomaa, kun minulle soitetaan. Enkä itsekään juuri puhelimellä soita kenellekään, enemmänkin puhelin on minulle väline muuhun viestintään. Luen sähköposteja, facebookia, instagramia, viestitän whatsappissä, selaan nettiä. Appsejäkin on käytössä muutama.

Minulle ei myöskään ole kovin tärkeää, että käytössäni on se viimeisin malli. Puhelimen vaihto tapahtuu minun tapauksessani oikeastaan vain pakon edessä. Ja nyt sitten tuli sellainen pakko.
Ei vielä se, että alkuvuodesta pudotin puhelimeni yhdessä melkein tyhjän kahvimukin kanssa roskikseen, ja tämän kahvikylvyn seurauksena puhelimeni lataaminen oli välillä hiukkasen arvailujen varassa, mutta se, että eräänä kauniina syksyisenä iltana lenkillä ollessani pudotin puhelimeni asfalttiin. Edelleen puhelin kyllä toimi - yllättävää kyllä - ihan hienosti, mutta nyt totesin, että ehkäpä voisi olla aika luopua tästä hyvinpalvelleesta kaverista. Vaihtoa helpotti, että Mies sai töistä uuden puhelimen viestillä, että tästä lähtien firmassa sitten käytetään vain näitä - ja siis Miehen piti luopua muutaman kuukauden ikäisestä omasta kännykästään. Hyvä ajoitus, Susanna kiittää - ja kiukuttelee uuden puhelimen asetusten ja tietojen siirron ja kaiken muun mahdollisen asiaankuuluvan kanssa - käynnissä on tiivis Android-maailman opiskelu.
Muutamassa vuodessa puhelinten koko on kasvanut aika paljon, mikä on tietysti minunlaiseni käyttäjän kannalta ihan mukava juttu. Samoin kuulemma kamera on tässä uudessa paaaljon paljon parempi, sepä nähdään talven mittaan käytössä ja esimerkiksi siellä Instagramissa, jossa olen nimellä lifeinlondonbysusanna.

Millainen puhelimen käyttäjä sinä olet? Onko puhelin sinulle puhelin vai oletko appsihirmu? Mitä ominaisuutta tai sovellusta et vaihtaisi?

No comments:

Post a Comment