November 28, 2014

Hyvää perjantai-iltaa

Marraskuu alkaa olla ihan lopuillaan ja kyllä kieltämättä siltä tuntuukin. Pimeää ja märkää eli aika väsynyt olo, kun aamulla lähtee aamun sarastaessa ja illalla tulee pimeän aikaan kotiin. Ihan on kuin Koto-Suomessa olisi - nyt kun sielläkään ei ainakaan minun kotiseuduillani ole vielä lunta tuomassa valoa. On ihan kirjaimellisesti musta perjantai (en muuten shopannut yhtään, mitenkäs te?).
En ole täällä blogissa oikein ikinä avannut omaa työtäni, enkä nytkään siitä sen tarkemmin kirjoita, mutta minulla on nyt syksyn aikana ollut mahdollisuus aloittaa "uusi ura". Meinasin sanoa toinen ura, mutta oikeastaanhan noita erilaisia tehtäviä on työuraani mahtunut niin monta jo aiemminkin, että on jo vaikea pysyä laskuissa. Olen ollut onnellisessa asemassa, kun olen päässyt tekemään työurani aikana monenlaisia asioita, oppimaan uutta ja nähnyt asioita monesta eri suunnasta.
Nyt syksyn aikana olen siis ollut taas uuden edessä. Vaikka kokemusta työtehtävien vaihtumisesta radikaalistikin on jo edellisestä elämästä, on tämä tällä kertaa tuntunut pykälää haastavammalta. Uusi liiketoiminta-alue, teollisuuden ala, uusi bisnesmalli. Ja vielä uuden maan työpaikkakulttuurikin. On kieltämättä ollut aika väsynyttä menoa meillä iltaisin. Mutta tehtävät ovat mieleisiä ja työkaverit mukavia, joten olen ihan innostuneesti opetellut uusia työvälineitä, uutta ammattisanastoa ja muuta.
Ja onneksi väliin mahtuu ihania piristäviä hetkiä, kuten perjantai-ilta lähipubissa ystävien kanssa. Kiitos heille kaikille (vaikka eivät taidakaan tätä suomenkielistä kiitosta ymmärtää, raukkaparat ;)), ja mukavan viikonlopun toivotukset kaikille lukijoille!

Thank you friends & have a nice weekend!

No comments:

Post a Comment